dissabte, de novembre 25, 2006

Lift me up

Hi ha cançons que serveixen per animar-me. Aquest any el meu país ha sofert una amarga mort moral. Una mort que col.loca el pragmatisme més brutal al cap de tot una nació, a més a més, sembla que molts mexicans han escollit el camí de la frivolitat, pensant-ne com si fos un valor universal. Aleshores, aquest any tan dolent, tan ple de coses horribles, que ja acabi. De qualsevol manera, aquí us presento uns vídeos que ajuden quan la cosa va malament.

°

Indira Radić ens presenta Rodni Kraj, una peça exquisitament efectiva, que pren d’algun fred tema dance la idea de convocar diferents ciutats i ambients. Ella ho fa amb gairebé tot l’ex Iugoslàvia. Jugostalgija total. Els cínics dirien que ho fa només per agradar als nostàlgics, tot i això, penso que és bonic i refrescant trobar una cantant que fa referències multi nacionals i positives del seu ex país, en lloc del càustic híper nacionalisme de molts personatges balcànics

°

>

°

Plain talking…. Serves us so well… Travel to hell. Una de les poques coses que em va posar més o menys de bones al juliol d'aquest any va ser Lift Me Up, d’en Moby. En recordar el suicidi moral del meu país, sembla que no sabia on ficar-me, afortunadament Moby em porta a un bon lloc, moral i espiritualment.

°

°

Paraules fortes. This is where I heal my hurts. Enemies become friends when bitterness ends. For tonight, God is a DJ. Tristísim he estat, i en recordar-me d’aquesta cançó, el seu missatge, la música i l’ambient alhora d’eufòria i intimitat que produeix, em trobo millor. Molt millor. Tant de bo que hi hagués dance tan bo i tan significatiu com aquest.

°